• Part Play
  • tab

  • Para Play

Several years later, / another Japanese man visited
Monet. //
He was a painter / named Kojima Torajiro. // He thought /
that Japanese museums should include / great works of
European painters. //
He was in Europe / to find good paintings. // Monet welcomed him <span class='nw'>warmly</span>, / and promised to give him a
painting / in his series of <i>Waterlilies</i>. //
Monet finished it one
month later, / but it was too small for the museum. //
Kojima
asked Monet / to make a larger painting of <i>Waterlilies</i>. //
He said /
it was not for him / but to help young people / studying painting
in Japan. //
This painting by Monet / was taken back to Japan /
and is now in the Ohara Museum of Art, / which was founded
in 1930 / by Kojima’s friend, / Ohara Magosaburo. //
The <span class='nw'>collection</span>
had a strong influence / on Japanese painters. //
Eventually, / it
<span class='nw'>contributed</span> to the style of paintings / in the Meiji Era. //

  • Para Play

If Hokusai had not had a chance / to see some <span class='nw'>illustrations</span>
from the West, / his <i>[Thirty-six]</i>  <i>Views</i>  <i>of</i>  <i>[Mt.]</i>  <i>Fuji</i> / would never
have been produced. //
If Hayashi had not exchanged paintings
with him, / Monet could not have produced / the several series
of paintings. //
If Kojima had not visited Monet, / Japanese
paintings would have developed very differently / in that era. //
The encounter of the East and the West / through paintings / led
to the <span class='nw'>development</span> of art / both in Japan and Europe. //

  • クリックエリア非表示
  • 答え
    • 小さいサイズ
    • 普通のサイズ
    • 大きいサイズ

    Comprehension
    〔A〕

    1. answer

    b

    2. answer

    a

    3. answer

    c

    4. answer

    b

    答え
    • 小さいサイズ
    • 普通のサイズ
    • 大きいサイズ

    Comprehension
    〔B〕

    1. answer

    T

    2. answer

    F

    3. answer

    T

    4. answer

    T

    5. answer

    T

    6. answer

    F

    7. answer

    F

    8. answer

    T

    拡大・縮小ツール

    ドローツール

    ツール
    ラインツール
    ボックスツール
    ペンツール
    マーカーツール
    角度
    0°
    30°
    45°
    60°
    90°
    サイズ
    Sサイズ
    Mサイズ
    Lサイズ
    カラー
    黒色
    赤色
    青色
    黄色
    不透明度
    20%
    60%
    100%
    削除
    削除
    下記の書き込みを削除します。

    削除しますか?

    削除しますか?

    テキストツール

    ツール
    ラインツール
    マーカーツール
    カラー
    黒色
    赤色
    青色
    黄色
    削除
    削除
    テキストを削除します。

    ファイル参照

    P.136 - 137

      音声ツール

      音声ツール

      非表示
      編集
      削除
      非表示
      編集
      削除
      非表示
      編集
      クリップボタン
      参照:
      URL:

      閉じる
      履歴表示
      演算
      指数・対数
      順列・組合
      三角関数
      2次式解
      16進数

      計算履歴