• New Words Play
  • text

  • short∙en

  • ex∙press

  • in∙flu∙ence

  • all Play
  • Part Play
  • tab

Part-1

  • Para Play

Saki is a Japanese high school student / who
has just started / to study in the US. /
<span class='nw'>Recently</span>, / she
received the <span class='nw'>following</span>  <span class='nw'>cellphone</span> [e-mail]. /
It says / that
her friends are going to have / a welcome party for
her. /
Take your time / and read it carefully. /

  • Para Play

Well, / did you understand it? / Do you know / what
Cathy wants Saki to do? /
You may think / that many
words in the message / look like “secret <span class='nw'>codes</span>.” /
However, / these days, / young people are using / these
“special” <span class='nw'>forms</span> of language / in <span class='nw'>text</span> messages. /
Do you
think / their new language is cool or <span class='nw'>creative</span>? /

答え
  • 小さいサイズ
  • 普通のサイズ
  • 大きいサイズ

Questions

Q1 answer

They are using “special” forms of language.

拡大・縮小ツール

ドローツール

ツール
ラインツール
ボックスツール
ペンツール
マーカーツール
角度
0°
30°
45°
60°
90°
サイズ
Sサイズ
Mサイズ
Lサイズ
カラー
黒色
赤色
青色
黄色
不透明度
20%
60%
100%
削除
削除
下記の書き込みを削除します。

削除しますか?

削除しますか?

テキストツール

ツール
ラインツール
マーカーツール
カラー
黒色
赤色
青色
黄色
削除
削除
テキストを削除します。

ファイル参照

    音声ツール

    音声ツール

    非表示
    編集
    削除
    非表示
    編集
    削除
    非表示
    編集
    クリップボタン
    参照:
    URL:

    閉じる
    履歴表示
    演算
    指数・対数
    順列・組合
    三角関数
    2次式解
    16進数

    計算履歴