BlueSky_elementary5・6指導書のご紹介
12/36

Tell about your daily routine.Let's chant to the rhythm.Students in other countries introduce their daily routines.Write the time and color the circles.630700950100530630400放課後私は昼食を食べます。そのあと友だちと遊びます。スクリプト (日本語訳→p.157)Listen and DoNo. 1Hi. I’m Ryan. I live in Singapore. I always get up at 6:30. I go to school at 7:00. I eat snack at 9:50. I usually eat fruits and nuts. I go home at 1:00. I eat lunch at home. After school I usually play with my friends.No. 2Hi. I’m Amana. I live in Kenya. I get up at 5:30. I go to school at 6:30. I go home at 4:00. After school I always help my mother. I do my homework after dinner.ChantAfter school I eat lunch.Then I play with my friends.After school I help my mother.Then I do my homework.1あいさつ(例→p.102)先生の放課後の過ごし方を紹介し,児童にもたずねる。2Small Talk(例→p.102)自分が紹介したい放課後の過ごし方を2つ考えて書く。→ワークシートは回収し,次の時間に児童が挙げた内容を英語でどう言うか教えてあげられるようにする。5ワークシート 3︲4「自分の日課を伝えよう。」に対してどれだけできたか,バロメータを塗る。6自己評価外国の子どもたちの話を聞いて,時刻や頻度を聞き取る。•イラストからそれぞれの生活を推測し,クラスで共有する。•音声を聞く。3―00CDListen and Do音声を聞いてまねをする。•音声を繰り返し聞く。•徐々に音声に乗って発話してみる。•先生が,リズムに乗せていろいろな放課後の過ごし方を例示する。4Chant―00CDめあて 1日の生活について,まとまった話の概要を聞き取ることができる。5第   時(5/7)Unit 310

元のページ  ../index.html#12

このブックを見る